Hvis du ønsker at blive medlem af Hillerød Skytteforening, skal du starte med at komme til en prøveskydning. Prøveskydningen vil som udgangspunkt være den første onsdag i måneden kl 18, og ønsker du herefter at prøve yderligere, skal du komme de efterfølgende 2 onsdage kl 18, hvor der vil være en instruktør til stede. Hvis du vil fortsætte med at skyde, er det et krav, at du indmeldes i foreningen efter 3. gang, du skyder.
Som udgangspunkt vil prøveskydning kun finde sted når minimum 6 deltagere er tilmeldt, men send blot mail med info som beskrevet neden under, så får du besked, når der opstartes et nyt hold. Der tages forbehold for, at prøveskydning og de 2 efterfølgende gange i sjældne tilfælde kan arrangeres på andre dage end onsdag.
Til prøveskydningen vil der være en introduktion til foreningen og dens aktiviteter, en gennemgang af sikkerhed og skydeteknik samt skydning med kaliber .22.
Den første prøveskydning koster 200 kr som betales på dagen. Ved efterfølgende skydninger betales kun for ammunition, cirka 50 kr.
Nedenfor kan du se hvad du skal gøre for at blive medlem
1 - Aftale om at komme til prøveskydning
Du skal sende en mail med navn, alder og telefonnummer samt hvorvidt du ønsker at skyde med riffel eller pistol. Skriv lidt om dig selv samt eventuel tidligere erfaring med skydning og hvorfor du vil starte på skydning.
Mailen sendes til:
This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.
2 - Hente en ren straffeattest
Du skal hente en ren straffeattest som skal fremvises til instruktøren. Den digitale straffeattest er nem at hente online. Det tager cirka 15 minutter via politiets hjemmeside her:
https://politi.dk/service-og-tilladelser/straffeattest/bestil-privat-straffeattest
P.t. skal du have både nem-id og mit-id for at kunne hente den.
3 - Medbringe legitimation
Når du møder op til prøveskydningerne, skal du huske at medbringe 2 forskellige ID-kort. Det ene kort skal være et billede-ID eller et sygesikringskort. Dit navn, adresse og fødselsdato vil blive registreret i forbindelse med skydningen.
4 - Politiets vandelsgodkendelse
Du kan kun optages som medlem i foreningen hvis du kan vandelsgodkendes af politiet. Ansøgning om vandelsgodkendelse skal indsendes efter 3. fremmøde/skydning. Vandelsgodkendelsen søges ved elektronisk at udfylde SKV6 blanket, som du finder her:
Ansøgningen/filen skal udfyldes på computer og printes. Du underskriver den i hånden, og herefter kan du enten skanne eller tage et billede af ansøgningen og sende den med E-post via www.borger.dk til PAC.
Eller du kan sende ansøgningen med almindelig post til:
Politiets Administrative Center (PAC) – Våbenkontoret
Postboks 1062
7500 Holstebro
Telefon 70201473
Se i øvrigt også vejledningen på selve ansøgningen.