Hillerød Skytteforening optager kun medlemmer, der kan godkendes af politiet og som minimum er 16 år.

Hvis du ønsker at blive medlem af Hillerød Skytteforening, skal du i første omgang komme til en prøveskydning som afholdes den første onsdag eller torsdag i måneden.

Du skal sende en mail med navn, alder og kontaktoplysninger samt hvorvidt du ønsker at skyde med riffel eller pistol. Skriv lidt om dig selv samt tidligere erfaring med skydning og hvorfor du vil starte på skydning. Mailen sendes til This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.

Der kan i perioder være ventetid til prøveskydninger og i så fald vil du blive sat på venteliste.

Når du møder op til en prøveskydning, skal du huske at medbringe 2 forskellige ID-kort. Det ene kort skal være et billede-ID eller et sygesikringskort. Dit navn, adresse og fødselsdato vil blive registreret i forbindelse med skydningen.

En prøveskydning for riffelskytter koster 100 kr. Prøveskydning for pistolskytter koster 200 kr. Beløbet skal straks efter bekræftelse på prøveskydningsdato overføres til mobilepay nr 21079.

Vigtigt

Forinden du kommer til en prøveskydning skal du være godkendt af politiet. Det bliver du ved at indsende en såkaldt SKV6 ansøgning til politiets administrative center (ACØ).

Hvordan søger man?

Udfyld SKV6-blanketten, udskriv og underskriv den – scan den ind eller tag et billede og send den som sikker mail via www.borger.dk eller pr. post til politiets administrative center (ACØ) – læs mere i vejledningen på side 2 af SKV6-blanketten.

SKV6-blanketten findes her