Vil du prøve kræfter med skydesporten, så mød op til en prøveskydning. Under forløbet vil en af vores erfarne instruktører gennemgå foreningens aktiviteter, våbensikkerhed og de mest basale skydeteknikker. Der skydes 50 skud med kaliber 22 revolver.

Du tilmelder dig ved at trykke på følgende link:

Tilmelding til prøveskydning i Hillerød Skytteforening

Herefter vil du høre fra os når der er minimum 5 personer tilmeldt.

Da vi er en forening drevet af frivillige kræfter, har vi ikke ressourcer til at lave prøveskydninger for personer, der som udgangspunkt kun ønsker at skyde én eller 2 gange. Prøveskydningerne er derfor udelukkende rettet mod personer, som kunne tænke sig at være aktivt medlem af vores skytteforening og skyde sportsskydning på regelmæssig basis. Derfor er det også et krav, du bor i Hillerød eller i en af nabokommunerne Gribskov, Helsingør, Fredensborg, Allerød, Fr.sund, Halsnæs, Gribskov.

Du kan prøveskyde 2 gange og første gang koster det 200 kr at deltage. Anden gang skal du kun betale for ammunition, ca 50 kr. Du skal medbringe billedlegitimation samt sundhedskort eller sygesikringsbevis.

Vi tilbyder ikke prøveskydninger for børn under 16 år, da det kræver ekstra ressourcer, vi desværre ikke har i øjeblikket.

Hvis du har tilmeldt dig og bliver forhindret i at komme, bedes du melde afbud til This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.

For at blive medlem af en skytteforening i Danmark skal du have en såkaldt SKV6 tilladelse af politiet. Dette er populært sagt en tilladelse til dig at måtte omgås våben. Ved prøveskydningen sørger vi for, at ansøgningen sendes til politiet.

Hvis du efter prøveskydningen har fået mod på at skyde yderligere i foreningen vil du, hvis vi vurdere dig sikker i din skydning, kunne indmelde dig i foreningen. Det koster 700 kr for 12 måneder.

Har du spørgsmål til prøveskydningen er du velkommen til at skrive til:

Så vil vi svare hurtigst muligt.

Prøveskydningen finder sted i skytteforeningens lokaler som har adressen:

Hillerød Vest Skolen (Tidligere: Ålholmskolen)
Teglværksvej 19
3400 Hillerød

Når du står ude på vejen og kigger ind på skolen, skal du gå til venstre indtil der er en trappe ned i kælderen til foreningen (lige før den store indre skolegård). Se tegningen neden for.

Skytteforeningen

Vis på stort kort