Skydetidspunkter på Hillerød Vest Skolen, hele året
  Tirsdag 18:00-20:00 Onsdag 18:00-21:00 Torsdag 18:00-21:00
.22 pistol   A + B A
Grov pistol   A efter kl 20 A
Riffel A + B  (*) A + B A + B  (*)
Luftpistol B  (*) B B  (*)

*) Bemærk at superviseret træning for børn/ungdom allerede starter kl 17:30 om torsdagen. Der er ikke børn/ungdoms træning i skolernes ferier.

Pistolskydning sommer og vinter

I vinter- og sommersæsonen træner vi individuel præcisionsskydning på 15 m banerne i foreningens lokaler på Hillerød Vest Skolen. (Se adresser og link til kort). Åbningstiderne er vist i skemaet foroven.

Vi skyder mest med luftpistoler og kaliber .22 revolvere/-pistoler.

Om sommeren om onsdagen trænes desuden også på Hanebjerg Skyttecenters 25 m baner.

For de rutinerede skytter er der mulighed for at skyde med pistoler/revolvere med større kaliber. (Se reglerne for grovvåben i Hillerød Skytteforening.)

Riffelskydning vinter

Tirsdag - Familie

• I tidsrummet kl. 18:00 til 20:00 (Der er dog lukket de dage, hvor skolen holder ferielukket)

Torsdag - børn og ungdom

• I tidsrummet kl. 17:30 til 18:30 på afsnit B (Der er dog lukket de dage, hvor skolen holder ferielukket)

Onsdag og Torsdag - voksne og selvhjulpne

• I tidsrummet kl. 18:00 til 21:00

I vintersæsonen kan du på ovennævnte tidspunkter møde op på Hillerød Vest Skolen (Se adresser og link til kort), og skyde skiveskydning med cal. .22 rifler og luftrifler på foreningens indendørs 15 meter baner. Med luftrifler kan vi også skyde på faldmål som til skiskydning. Vi råder over 2 skydebaneafsnit, med hver 10 standpladser, samt opholdsfaciliteter med borde, stole, bordtennisbord, køkken og toiletfaciliteter.

Du kan købe øl, vand, sodavand og slik i et begrænset udbud. Til gengæld giver vi kaffen eller en kop the, og ind imellem er der en, som har taget kage med.

Vi lægger vægt på det sociale, og at alle aldersgrupper fra cirka 10 år kan deltage i træningen, endda sammen. Piger og drenge, mænd og kvinder er medlemmer.

For medlemmer er der særlige træningsforløb, så det er muligt at deltage i konkurrencer, både interne og eksterne som primært sker i regi af DGI. Interne konkurrencer er fx pokalskydning for børn og juniorer, juleafslutning, kredsmesterskab og for voksne trekantskydning, som er en venskabsskydning med Skævinge og Gørløse.

Eksterne konkurrencer kan være stævner i andre foreninger eller holdturneringer som skydes i divisioner blandt de øvrige nordsjællandske skytteforeninger.

Hvis du vil prøve at skyde, skal du lave en aftale - se information her. I kan være flere der kommer sammen, både venner eller familiemedlemmer.

Riffelskydning sommer (april - september, dog lukket i skolernes sommerferie)

Skydedage på Hanebjerg:

Tirsdag - børn, ungdom, familie, voksne

• 17:30 til 20:00 - kal. 22 riffel (50 meter) og 6.5x55 (200 meter)

I sommersæsonen kan du hver tirsdag møde op på Hanebjerg Skyttecenter (Se adresser og link til kort), og skyde med kal. 22 riffel på skyttecentrets 50 meter baner.

For alle nye skytter gælder, at der de første gange vil der blive lagt vægt på sikkerhed, korrekt håndtering af riflen samt generel instruktion i skydning. Du kan prøve 3 gangen inden du skal beslutte dig for medlemskab.

Når du bliver mere rutineret, har du mulighed for at skyde med rifle med større kaliber (6.5x55) på skyttecentrets 200 meter bane.

Riffeludvalgets trænere vil tilbyde struktureret træning og vi forventer også at kunne skyde på 50 meter faldmål, som til skiskydning. Med løb tilkoblet kan der laves biatlon-træning. Der er også mulighed for andre kombinationer med bevægelse end løb, fx cykling.